Danmarks største liftspecialist
Riwal ønskede at øge deres synlighed online i både Danmark og Norge. Målet var at forbedre deres placering i søgemaskiner gennem SEO-arbejde og at øge trafikken via Google Ads. Fokus var også på at styrke brandets digitale tilstedeværelse, markedsføre deres app “MitRiwal”, samt øge salget af lifte i Norge, hvor der ikke er fokus på udlejning.
Vi indledte processen med en dybdegående SEO-strategi, der omfattede en teknisk analyse af Riwals danske hjemmeside. Der blev udført en keywordanalyse og identificeret vigtige optimeringsområder. Google Ads blev lanceret i både Danmark og Norge med en tilpasset strategi til hvert marked. I Norge fokuserede vi på kontakt og vejledning i forbindelse med køb af lifte, mens der i Danmark var fokus på udlejningsløsninger af lifte og markedsføring af deres app.
Gennem indsatser med både SEO og Google Ads opnåede Riwal højere placeringer på Google og dermed en øget synlighed i både Danmark og Norge. Den øgede trafik til hjemmesiden har resulteret i flere leads og større kundeengagement. Appen “MitRiwal” blev også succesfuldt rebrandet og fik flere brugere. Kampagnerne i Norge hjalp med at fremme salget af lifte og øge den generelle brand awareness.
Fremadrettet vil IT Stack fortsætte med at optimere Riwals digitale tilstedeværelse gennem tæt samarbejde og løbende justeringer af SEO og Google Ads-strategier. Der vil være fokus på at udvide markedet i Norge og fortsætte markedsføringen af “MitRiwal” appen. Desuden vil IT Stack støtte Riwal i at forbedre kundeoplevelsen på tværs af deres digitale kanaler og sikre langvarig vækst.
Præsentation af kunden
IT Stack har været toneangivende i at udvikle og vedligeholde vores digitale touchpoints heriblandt hjemmeside, SEO, annoncering og strategisk planlægning. I samarbejde med deres dygtige specialister har samarbejdet mellem Riwal og IT Stack resulteret i et stødt stigende antal besøgende på hjemmesiden og i sidste ende nye kunder på udlejningsmarkedet. Hos IT Stack føler man sig altid højt prioriteret og vi har været meget positive over for samarbejdet.
IT Stacks arbejde i processen
Først og fremmest lagde vi i tæt samarbejde med Riwal, en grundig strategi for SEO arbejdet. Vi sørgede for, at der fra start blev indsamlet data, så vi løbende kunne følge med i udviklingen. Målsætningen for SEO-arbejdet var at vinde på synligheden blandt konkurrenternes tilsvarende kategorier og dermed opnå en stærkere tilstedeværelse. Vi foretog en keywordanalyse og en teknisk analyse af Riwals hjemmeside, for at definere vigtige optimeringsområder. Analyserne havde til formål at skabe en bedre oplevelse for den besøgende, men ikke mindst også at øge den digitale synlighed og placering i forlængelse af dette. Dette har desuden krævet omstrukturering af udvalgte kategorier, der sidenhen har fået sit eget fokus og forbedrede keywords.
Resultat
Gennem indsatser med både SEO og Google Ads opnåede Riwal højere placeringer på Google og dermed en øget synlighed i både Danmark og Norge. Den øgede trafik til hjemmesiden har resulteret i flere leads og større kundeengagement. Appen “MitRiwal” blev også succesfuldt rebrandet og fik flere brugere. Kampagnerne i Norge hjalp med at fremme salget af lifte og øge den generelle brand awareness.
Næste skridt