Vestmark – Møbler til udendørs afslapning

Vestmark Møbler til udendørs afslapning
Vestmark-mobil

Vestmark er en virksomhed, der har solgt havemøbler i over 30 år. De skiftede retning fra B2B til B2C-handel og havde brug for et online udtryk, der kunne styrke deres nye profil. Det krævede en hurtig og brugervenlig webshop med tilsvarende markedsføring i SEO og Google Ads.

Vestmark er en virksomhed, der har importeret og solgt havemøbler siden 1989. Butikken i Assens er ejet af Marianne og Thomas, der har specialiseret sig i det eksklusive udeliv. Hos Vestmark mødes design og funktionalitet og skaber de perfekte havemøbler til danskerne. Der var ingen tvivl om, at Vestmark allerede var en succesfuld hjemmeside, de manglede bare et spark i den rigtige retning.

Vestmark Møbler

Fremtidige fokusområder

» Vestmark arbejder i en branche, hvor konkurrencen er ekstrem hård. Derfor er fremtidens fokus baseret på at styrke SEO fundamentet på webshoppen og kombinere det med Google Ads, så konverteringsraten opretholdes. «

Handleplan og strategi for nyt design

Efter flere indledende samtaler så vi ingen grund til at udvikle en ny hjemmeside, men til gengæld udarbejde et helt nyt design på webshoppen. Den skulle være mere brugervenlig med en intuitiv menustruktur til det store produktlager. Vestmark havde rigtig meget erfaring i branchen, og Marianne og Thomas var en stor del af processen. De havde stor forståelse og kontakt til deres kundesegment, så deres sparring betød i sidste ende en meget stærkere position online.

Forældet SEO får nyt liv

Vestmark havde allerede haft succes med SEO, men stoppet optimeringen efter et stykke tid. Vi ser ofte, at virksomheder stopper deres SEO og antager, at den stadig giver resultater i fremtiden. SEO skal løbende vedligeholdes, før det giver afkast. Vestmark var ingen undtagelse. Vi begyndte igen på teknisk optimering og udarbejdelse af nye tekster til dem. Vi udarbejdede en plan for fremtiden samt en ny søgeordsanalyse. SEO-arbejdet har givet Vestmark et stærkt udgangspunkt på et marked, som kræver, at man gør lidt ekstra. Med en stadig løbende optimering, har Vestmark mærket en markant stigning i organiske besøg og har scoret mere end 20 søgeord i top 3.

AdWords sparker Vestmark fremad

Google Ads blev implementeret som et supplement til SEO, og de skulle sammen løfte Vestmarks online markedsføring. Med Google Ads blev den digitale strategi skærpet med søgeordskampagner og en solid remarketingsstrategi.

Vi var opmærksomme på visse faldgruber ved Google Ads. I Vestmarks tilfælde kunne kampagnerne hurtigt blive uprofitabelt, da de lå og konkurrerede med Bilka og andre giganter på markedet. Vi brugte lang tid på at analysere, hvilke tiltag der i sidste ende var profitable. Derefter duplikerede vi den indgangsvinkel til hele sortimentet.

Vestmark life
Vestmark havemøbler