Rosenholm Have & Park

Professionel forhandler med speciale i salg og service af arbejdsmaskiner til skov, have og park

Rosenholm Have & Park ønskede at tage skridtet videre mod en digital tilstedeværelse. De ville gerne have tilknyttet en webshop til deres fysiske butik, hvor der efterfølgende skulle være fokus på SEO, Google Ads, Google Shopping og Facebook-annoncering. Det krævede en digital opbyggelse fra bunden. Vi udviklede en stærk webshop der håndterede deres mange produkter med fokus på UX, hastighed, SEO, remarketing og en klar forståelse af kundesegmentet online.
rosenholm have park cover billede
rosenholm have og park service af automower
Have-park butikken

Målsætning

Målet for samarbejdet mellem IT Stack og Rosenholm Have & Park var at digitalisere virksomheden ved at opbygge en webshop fra bunden, der spejlede deres fysiske butik. Webshoppen skulle håndtere mange produkter og imødekomme de høje standarder for hastighedsoptimering. Der blev lagt vægt på en stærk SEO-strategi, Google Ads, Google Shopping og Facebook-annoncering, for at sikre høj synlighed online, tiltrække nye kunder samt genere mere salg.

Proces

IT Stack udviklede en brugervenlig webshop med over 2000 produkter, optimeret for hurtige indlæsningstider og solid UX. Efter webshoppen blev implementeret udarbejdede vores SEO eksperter en gennemgående SEO-strategi som omfattede søgeordsanalyser og konkurrentanalyser. Google Ads blev introduceret kort efter, herunder Google Shopping og remarketing, mens e-mailmarkedsføring og Facebook-annoncer løbende blev integreret.

Resultat

Rosenholm Have & Park har fået en optimeret webshop, som håndterer deres mange produkter effektivt. Webshoppen og marketingindsatserne har skabt markante resultater. De har fået en custom-designet webshoppen, der lever op til de høje forventninger til hastighed, UX og design. Webshoppen kan håndtere deres store varesortiment uden problemer, og gennem uddannelse og oplæring kan Rosenholm Have & Park selv være aktive spillere på webshoppen.

Fremtid

Det gode samarbejde fortsætter hvor vores fokus er på at optimere webshoppen og den digitale markedsføring løbende. IT Stack vil hele tiden arbejde på at udvikle yderligere strategier for at øge tilstedeværelsen online, integrere flere automatiserede løsninger, samt arbejde på SEO- og Google Ads indsatser.

Præsentation af kunden 

Rosenholm Have & Park har specialiseret sig i salg og service af arbejdsmaskiner til skov, have og park. De åbnede deres butik i Hornslet tilbage i 2004 og har siden opbygget et brand, der lever og ånder for god kvalitet og service. Butikken drives af indehaveren Helle, der står for den daglige drift af butikken med sin søn Jesper og svigerdatter Anne.

Rosenholm Have & Park har digitaliseret deres virksomhed over de seneste år, og i takt med den øgede vækst i deres butik sætter vi fokus på nye digitale redskaber, der skal optimere og automatisere deres arbejdsgang. 

Rosenholm Have og Park
Lars Løkke I Partiformand hos Moderaterne

Vi har været utrolig glade for væres samarbejde med IT Stack. De har lyttet til alle vores ønsker og fuldført deres arbejde til perfektion. Vi vil klart anbefale andre at samarbejde med IT Stack og vi vil selv også benytte dem i et tæt samarbejde i fremtiden. 

IT Stacks arbejde i processen

Oplæring i webshop

Rosenholm Have & Park fik tilknyttet en webshop til deres fysiske butik. De havde et stort lager, og vi brugte tid på at oplære teamet i shoppens systemer, så de selv kunne oprette produkter og uploade billeder fra starten. På den måde kunne vi selv bruge tiden på at udarbejde et gennemført design. Med kontinuerlighed, vedligeholdelse og optimering af shoppen er der i dag over 2000 produkter på siden. En af årsagerne til webshoppens succes er et godt fundament. Webshoppen er opbygget med henblik på hurtige indlæsningstider og solid UX (user experience). Derudover kan shoppen håndtere rigtig mange produkter uden at blive langsom. Dette gør det muligt at udnytte Google Ads korrekt og opnå massiv trafik til hjemmesiden.

En ny webshop hænger sammen med SEO og Google Ads

Et af de første tiltag efter webshoppens lancering i 2017 var søgemaskineoptimering. Vores SEO eksperter fik lagt en klar plan og strategi for fremtiden, så hjemmesiden blev optimeret i overensstemmelse med Google. Vi udarbejdede bl.a. en søgeordsanalyse, konkurrentanalyse og trendanalyse, så vi kunne fordele arbejdsindsatsen. Det har resulteret i mange topplaceringer på konkurrenceprægede søgeord i branchen. Den organiske trafik består i dag af 50% af alt trafik på sitet. Google Ads var et af de tiltag, som blev prioriteret efter få måneders SEO-arbejde. Selve opsætningen af Ads kampagnerne inkluderede en kombination af Google Shopping, søgeordskampagner og en stærkt remarketing. Resultaterne på Adwords afspejler en solid afkast på ROAS (return-on-advertising-spend) med 6:1 på ren profit og 30:1 på omsætningen. Med andre ord, fik de seks kroner tilbage for hver krone, de lagde i Google Ads. Dette er set over hele perioden og er ikke blot et uddrag af data.

Et skridt tættere på kunderne gennem Facebook og nyhedsbreve

Et automatiseret mailflow har skabt en tættere relation mellem Rosenholm Have & Park og deres kunder. Fordelen ved e-mail markedsføring er, at arbejdet kan udarbejdes få gange årligt og derfra holdes de interesserede følgere underrettet løbende. Det har betydet flere besøgende til deres event og en tættere kontakt til deres kunder. Annoncering på Facebook er et af Rosenholm Have & Parks seneste tiltag i deres digitale markedsføring. Facebook er et stærkt værktøj, der har givet en enorm indsigt i deres kundesegment. Facebook har genereret en ROAS på 5 og en solid kendskabsgrad til kunderne. Siden IT Stack startede med Facebook annonceringen, har det ikke kun givet gevinst på deres webshop. Med en bedre forståelse af kunderne er den generelle vækst også steget markant i deres fysiske butik.
rosenholm cover billede
Rosenholm Have-park butik

Resultat

En webshop der performer og kan håndtere et stort produktsortiment

Rosenholm Have & Park har fået en optimeret webshop, som let og effektivt håndterer deres mange produkter. Webshoppen og marketingindsatserne har skabt markante resultater. SEO har skabt topplaceringer på vigtige søgeord, hvilket har genereret 50% af den samlede trafik organisk. Google Ads har leveret et imponerende afkast med en ROAS på 6:1 på profit og 30:1 på omsætning. Facebook-annoncer har yderligere styrket kendskabsgraden og bidraget til både webshop- og butiksvækst.
Rosenholm Have & Park

Næste skridt

Det fremtidige samarbejde

Vi har i dag stadig et tæt samarbejde med Rosenholm Have & Park, og er utroligt glade for den tætte dialog vi har imellem os. I det fremtidige samarbejde vil vi fokusere på yderligere optimering af webshoppen samt udvidelse af den digitale markedsføringsstrategi. Vi vil fortsat vedligeholde og optimere SEO og Google Ads-indsatserne, samtidig med at der løbende arbejdes på at automatisere flere processer for at øge effektiviteten.